torsdag 23. september 2010

Høgskolen, et sted for trivsel, irritasjon og hjertebank

Så startet livet som student, når man tenker over det er det merkelig at student, en som studerer på høyskole eller universitet, skal studere, altså å undersøke, men føler å bli skutt ned og latterliggjort så snart man prøver seg på nettopp det i undervisningssammenheng.
Jeg var dessverre ikke klar over at å faktisk prøve å tenke, studere og undersøke var en ting som blir uglesett på høyskolen i hedmark.

hvorfor tenke selv når man kan kopiere, svelge rått (les: sleike røv) å få en A?

men nå skal jeg jo ikke snakke, jeg er jo bare student.

kanskje det er jeg som har misforstått.

men jeg var under den bestemte oppfatning at jeg studerte norsk, og ikke foreleseren.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar